ÜYELİK KARTLARININ AVANTAJLARI

Üyelik kartlarının amacı müşterilerine indirimler sağlamak ve onların müşteri devamlılığını sağlamaktır.Üyelik kartlarına sahip olmak genelde başvuruyu gerektirmektedir. Bazı kuruluşlar Kart başvurusu karşılığında ufak bir ücret talep edilebilir. Üyelik kartlarının müşterilerine sunduğu birçok avantajlar bulunmaktadır, bu yazımızda avantajların neler olabileceğine göz atacağız.

Müşteri İçin Katma Değer

Müşteri sahip olduğu üyelik kartı sayesinde birçok avantajlara sahip olabilir.Günümüzde birçok süpermarket,eczane,mağaza,vs kuruluşlar ödül kartı verirler, veya ödülü kartı olan müşterilerine verirler.Bu ödül diğer müşteriler tarafından kullanılamaz.Farklı işletmeler kartlara farklı ödüller verirler.Bazen özendirici bir ödül üyelik kart başvurusu karşılığında verilebilir.

Yüksek Kazanım

Bazı firmalar üyelerinin daha fazla harcama yapması için onları cesaretlendirirler.İşletmeler çoğu zaman satışları arttırmak  için müşterilere çeşitli indirimler dizayn ederler.Bazen üyelikler farklı alanlar için ve farklı seviyeler için kullandırılabilir. Bu seviyeler gold,silver ve platinium olarak tanımlanır ve her bir seviye kendi içinde farklı ayrıcalıklar sunar.

Ekstra Müşteri Bilgisi

Üyelik kartının manyetik bant özelliği mevcut ise, işletme yapılan harcamanın kayıtlarını tutabilir.Kayıtlar işletmeye, müşterilerinin ihtiyaç ve tercihlerinin belirlenmesine imkan sağlar.Tanıtım planlarının hazırlanmasında yardımcı olur, müşteriyle aralarındaki ilişkiyi geliştirir.Bazı perakendeciler müşterilerine indirimi bir sonraki alışverişlerinde kullandırılmak üzere kupon şeklinde de takdim edebilirler.

Geliştirilmiş Sadakat

Üyelik müşteriye yalnızca değer kazandırmakla kalmaz aynı zamanda da müşterinin belli marka ve ürüne sadakatini de geliştirir.İndirim özelliklerine sahip üyelik kartları müşterilerin daha önce satın almış oldukları ürünleri almaya devam etmelerini teşvik edecektir. Müşterinin kuruluş veya markaya olan sadakati, özelliklede tatmin edici indirimler elde edildiği sürece devam edecektir. Üyelik kartları yalnızca müşteriye değer kazandırmakla kalmaz aynı zamanda marka ve ürüne yönelik sadakat oluşturulmasına katkı sunar.
Kart kullanıcıları, alışverişlerinde her zaman ilk önceliği, sahip oldukları kartlara ait perakendecilerin ürünlerini satın almaya  vermektedirler.