Apple’ın NFC’yi iOS11’e dahil etmesi, milyonlarca tüketicinin telefonlarıyla nesnelerle etkileşime girmesi anlamına geliyor. İşte bu, fiziksel ürünler satan markalar için neden önemli.

19 Eylül’de Apple, iOS11’i piyasaya sürdü. Ve piyasaya sürülmesiyle,NFC’yi iPhone 7 veya üstü kullanıcılar için kullanılabilir hale getirdiKonferansta açıklanan en büyük şey kesinlikle değildi. Ancak içinde büyük bir fırsat gömülü.

Bu, milyonlarca kullanıcının şu anda heyecan verici yeni deneyimleri ortaya çıkarmak için NFC teknolojisini kullanabiliyor olmasıydı ve fiziksel ürünler satan markalara süper değerli bir segmentten en iyi şekilde faydalanmanın bir yolu vermesiydi.

Fiziksel ürünleri satan markalar NFC’yi nasıl kullanabilir?

Apple, NFC’ye yabancı değil. Aslında Apple Pay’ın temelini oluşturdu. Ancak bugüne kadar iOS diğer kullanımları desteklemiyor.

19 Eylül 2017’den itibaren bu değişti. Ve bu da iPhone kullanıcılarının telefonlarından yalnızca ürünler alamadığı anlamına geliyor artık telefonlarıyla ürünlerle etkileşime girebilirler.

Bunun nedeni, fiziksel ürünleri “yaşayan ürünler” dediğimiz işleme dönüştürmek için NFC teknolojisi kullanılmasıdır. Bunlar, içinde NFC etiketi bulunan fiziksel ürünlerdir. Böylece akıllı telefonunuzdan bir ürüne dokunabilir ve eşsiz, kişiselleştirilmiş bir dijital deneyim üretebilirsiniz.

Bu, fiziksel ürünler satan markalar için de bir gelecektir.

Çünkü artık kayak ceketleri yerel hava-şart ve koşul bilgilerini sunabilir. Otomotiv parçaları kullanım sırasında kurulum talimatlarını verebilir. Doldurulabilen sarf malzemeleri bitmeye yakın tek bir dokunuşla sipariş verilebilir.

Halihazırda satmış olduğunuz ürünleriniz artık daha alakalı, heyecan verici ve yenilikçi bir müşteri deneyimi platformları haline geliyor.

İşte fırsat – Apple en büyük marka ve Apple kullanıcıları nihai marka alıcıları. NFC, bu pazarı kendi fiziksel ürünleriniz için kullanmanızı sağlar.

Apple’ın Core NFC’yi iOS11’e dahil etmesi, premium ve yenilikçi deneyime değer verdiği kanıtlanmış milyonlarca tüketicisinin artık NFC etiketlerini okuyabilmesi anlamına geliyor.

NFC’yi ürünlerine katarak bu konudan faydalanan markalar, bu yüksek değerli segmenti yepyeni bir şekilde devreye sokabilir. En önemlisi, ürünlerini satışları yönlendiren ve müşteri katılımını artıran platformlara dönüştürebilirler. Gerçek rekabetçi farklılaşma yaratabilirler.