İşletmeniz İçin Hediye Kartları

Hediye kartlar satıcılar tarafından sıkça göz ardı edilir ancak hediye kartların işe kattığı değer göründüğünden daha fazladır. Hediye kartlar perakende sektöründe yeni müşteriler kazanırken mevcut müşterileri de elde tutmak için önemli bir yoldur.

Son derece etkili bir satış aracı olan bu plastik kartlar, belkide işinizi bir üst seviyeye çıkartabilecek en önemli ve etkili pazarlama çözümüdür.

İşinizde Hediye Kartı Kullanmanızı Gerektiren 5 Sebep:

1.Yeni Müşteri Çeker

Hediye kartlar işiniz için dahili sevk sistemi gibi hareket eder. Hediye kart sahibi sadık müşteri başlı başına bir referans olduğundan firmanız ve ürünlerinizi daha önce hiç duymamış olan kitlelerinde haberdar olmalarına katkı sağlarlar. Prestijli bir sadakat kartı anlatmaya gerek kalmadan kullanıcısına firma,ürün ve servislerinizin ne kadar kaliteli olduğu hissiyatı yaratır. karta sahip olan bir kullanıcı bu kartı saklamaktansa her zaman kullanmayı tercih eder.Neticesinde şirketiniz veya mağazanıza daha fazla müşterinin ziyaret etmesini sağlar.

2.Daha Az İade

Hediye kartı kullanımı mağazanıza daha az iade ürün yapılmasına destek olur.

Çoğumuz arkadaş veya yakınlarımıza hediye seçerken onların beğenebilecekleri hediyeleri satın almaya çalışırız ancak çoğu zaman alınan bu hediyeler hediyeyi alan kişi tarafından çeşitli sebeplerle değiştirilir.

Hediye kartlar, tahmin yürüterek hediye seçme sıkıntısı ve risklerini ortadan kaldıracağı gibi hediye kartını alan kişinin de kartın ait olduğu mağazadan kendi tercih edeceği bir ürünü seçeceğinden her iki taraf içinde memnuniyet odaklı çözüm sağlamaktadır.

3.Ürün ve Hizmete Uygulanabilirliği

Hediye kartlar somut ürünler için kullanılabildiği gibi aynı zamanda hizmet sektörü içinde örneğin, Turizm,Bireysel Hizmet ve Servisler,Gym-Spa gibi bir çok farklı alanda geniş kullanım seçenekleri sunarlar.

4.Satışların Arttırılması

Hediye kart projelerinin başlıca hedefi satışların arttırılmasıdır. Kart sahibi ihtiyaç duysun veya duymasın kartını kullanma yönünde bir psikolojiye sahiptir. Kart kullanıcıları hediye kartı ile yapmış oldukları harcamalarla belki de etiket üzerinde yazılı olan fiyattan daha az bir bedel ödeme avantajına sahip olmak suretiyle daha kazançlı çıkacaklardır. Her iki taraf içinde “kazan kazan”yöntemi.

5. Sadık Müşteri Yaratılması

Müşterilerin mağazaya tekrar gelmesi için ayartmanın en önemli metodu, her alışverişlerinde veya hediye kartı kullanımlarında onlara yeni kredi veya puan sunmaktır. Ne kadar çok harcarlarsa o kadar çok puan biriktirebilir ve neticesinde daha fazla tasarruf sağlayabilirler. Proje daha mutlu müşteri kitlesi yaratacağından mutlu müşteri konsepti mutlu ve sadık müşteri konseptini yaratacaktır.

Pazarlama, bir kuruluşun başarısı için vazgeçilmez bir unsurdur. Ürünününüz ne kadar iyi olursa olsun pazarlama olmadan ürünün bilinirliği ve dolayısıyla pazara arzı mümkün olamaz.

Hediye kartlar basit ancak tanıtım ve ürün bilinirliğini sağlayan en önemli unsurlardan biridir. Agresif  pazarlama stratejileri,reklam veya diğer tanıtım maliyetleri dikkate alındığında hediye kartlar yeni müşteriler çekmek suretiyle satışların arttırılmasındaki katkısı çok daha fazla ve etkindir.

Sizde işinize bu akıllı pazarlama aracını hediye edin ve avantajlarından hemen yararlanmaya başlayın.